December 08, 2012

Sendiri sendiri?

I will try my best to write a new blog post.. till the end of it. InsyaAllah.

Assalamualaikum wbt :)

Alhamdulillah - I am back in Kelantan after a trip to the Island of Legend (read: Langkawi) haha.
Saya tak pernah lalui pengalaman sebegini. Nasib baik saya dicampakkan kesana. seorang diri tanpa sesiapa yang saya kenali dengan rapat, dengan senior senior yang bila berjumpa, senyum pun sebaris, dengan junior yang paling saya anti. /grins.

memang kalau kira saya ni type yang ada communication/social problem, hardly blend in with new people. Amat payah, mungkin tu sebabnya sesetengah orang cop saya sombong. sigh. But, this trip really had taught me about that. Tak pernah terfikir pun yang mereka itulah yang saya akan bergelak-ketawa, yang akan bangunkan saya ketika subuh, yang akan berjalan tepi saya di sana sini - untuk tiga hari. Frankly speaking, I hated to walk with people - rather walking alone here and there. Tapi saya baru sedar, I never walk alone, Michael Jackson Yeahh! Ukhuwah antara kami terasa manis - yang mungkin tidak terasa dengan kawan kawan yang sentiasa saya senyum, tegur.

"الرفيق قبل الطر يق"
Friends before journey.

 Tapi bukan dalam semua benda bertemankan manusia. Memang, As in my case, I never had a heart to heart talk with humans. Sebelum ini saya tak pernah meluah kepada manusia, in future, well maybe, who knows? :) 
But please do find someone to have a talk, at least one person who can hear and lock and the stories, keep you calm. Saya tak meluah as I keep everything inside. Saya malu, seriously -,-

but not forever. yang terpendam tu paling lama saya simpan sehari. /I aint a diary-girl\ Dah terbiasa dengan cara sebegini since sekolah rendah.

Tak kira era hidup saya yang mana, I tell Him. Even back in my rebel-era, zaman saya tak ingat asal usul, zaman lupa diri, zaman jahiliyyah. Alhamdulillah I still remember Him the almighty. 
Saya tak malu mencurah perasaan dengan emotionalnya, sampai bengkak mata, berdrama-queen denganNya. Lain la kalau dengan manusia, sure ada yang akan komen  'Over.nya.kau.ni.emo melebih lebih.' But He is not like that. Even so, tempat saya mengadu ni senyap sunyi, but He's there for all the time.
I tell Him. Every single thing

Is there anyone who can just appear and listen to you stories and wipe all the orries and tears away at 3 in the morning? Kalau ada la pun, respond terbaik - Takyah nak emo memalam buta ni. even ada sesetengah mak ayah, anak yang menangis, mereka akan disenyapkan dan ditenangkan dengan tawaran istimewa iaitu kurung ditandas, lights off ataupun off house for a few certain hours. Ehe. orang dulu dulu mendidik.

 He listens the best and answers the best. 

 "And convey good news to those who believe and do good deeds, that they shall have gardens in which rivers flow; whenever they shall be given a portion of the fruit thereof, they shall say: This is what was given to us before; and they shall be given the like of it, and they shall have pure mates in them, and in them, they shall abide." [01:25]


No comments:

Post a Comment